Program jaro 2016

[big]Vedete neziskovou organizaci nebo sociální podnik? Chcete podpořit ve svém úsilí? Chcete se učit od úspěšných lidí a načerpat energii na workshopech vedenými odborníky z praxe? Chcete vědět, jak úspěšně vést organizaci? Jak může podpořit Vás nebo váš pracovní tým kouč? Jak efektivně využít možnosti Online Marketingu a Firemního fundraisingu? Jak zajistit trvale udržitelné financování organizace?
Zúčastněte se vzdělávacího programu  Un Dia … Daruji jeden den určeného především pro manažery neziskových a příspěvkových organizací. Společně s odborníky/dobrovolníky z praxe jsme pro vás připravili čtyři dvoudenní workshopy na témata, která považujeme za nezbytná pro každého, kdo vede jakoukoliv organizaci. Přihlaste se online do 11. února 2016.  Počet míst omezen. Pro účastníky za dotovanou cenu.[/big] [hr]
PROGRAM JARO 2016
1. setkání 22. a 23. březen 2016
VEDENÍ ORGANIZACE/PRACOVNÍHO TÝMU/VÝZNAM A ROLE KOUČE

Manažerské a řídící dovednosti: cíle, efektivita a kontrola (+ jak pracovat méně)
TOMÁŠ POTĚŠIL (22. březen 2016)
Anotace workshopu:

  • Co děláme a proč to děláme? Ví jednotliví členové týmu, co je posláním naší organizace, jsou s ním ztotožněni a vědí, jak ho naplňovat? Jak se lišíme od konkurence?
  • Jak dosáhnout efektivity a přitom se neukontrolovat? Uplatňovat koučovací styl nebo direktivní přístup (TJ)? Jak dosáhnout toho, aby každý věděl, co má dělat, jak správně komunikovat bez šumů? Slabé a silné stránky členů týmu – jak s nimi pracovat?
  • Jak skloubit práci s rodinou – a získat čas pro sebe.
  • Podělím se s vámi rád o svoje zkušenosti, pokud o to budete stát. Budu se snažit co nejméně terorizovat, protože jsem nedůvěřivý k obecně platným návodům. Spíš se budu snažit moderovat společné hledání možných odpovědí.

Proč daruji svůj den neziskovkám?
„Protože je to výzva a zároveň výhodná investice – získám novou zkušenost, poznám zajímavé lidi a buď udělám dobrý skutek, nebo si nabiju ústa. Zatím jsem toho pro neziskové organizace moc neudělal, s výjimkou pomoci v Lions Clubu Tábor. Je čas na změnu. Co mám s vámi podobného? Učím se patnáctým rokem řídit malou organizaci ve třech zemích. Proto si s vámi rád vyměním zkušenosti, co komu funguje a co ne. Možná společně objevíme nový kontinent.“

Co o workshopu Tomáše Potěšila říkají účastníci?

[hr]
PAVEL MAŠEK

Pavel MašekRole kouče v neziskové organizace (23. březen 2016)
Anotace workshopu:

  • Nebojte se využít služeb profesionálního kouče.
  • Na jakých principech funguje spolupráce s koučem a v čem je jeho přínos?
  • Seznamte se s možnostmi individuálního i týmového koučinku.
  • Témata, která je možné řešit s koučem. Uspořádání priorit. Posílení a rozvoj manažerských a komunikačních dovedností. Získání nadhledu. Najít způsob, jak dělat věci efektivněji a s radostí.
  • Řešení náročných situací. Zvýšení výkonnosti pracovního týmu, jednotlivce. Podpora v rozhodování a v realizaci změn.  Podpora při sladění profesního a osobního života.
  • Ochutnávka koučinku na konkrétních zakázkách účastníků.

Proč tento den daruji kolegům z neziskovek?
„Protože mě to baví :)“

[hr]
2. setkání 12. a 13. duben 2016
MARKETINGOVÁ STRATEGIE PRO NNO (12. duben 2016)
MAGDALENA ČEVELOVÁ
Anotace workshopu

MadlaČevelova

  • Co všechno je marketing? K čemu je marketing neziskovým organizacím? Co už děláte a co z toho vám funguje?
  • Marketingový plán – proč je dobré nějaký mít. Než začneme plánovat. SWOT analýza.
  • Poslání a vize neziskové organizace
  • Cíl – jaký má být, jak ho změnit, jak si ho stanovit?
  • Hlavní a dílčí cíle a naše cílová skupina.
  • Komu, co a jak nabízíme? Jaký je náš příběh?
  • Marketingová strategie a taktika. Nástroje, efektivní pro neziskové organizace. Časový plán a rozpočet.
  • Kontrola – jak poznáte, jak jste úspěšní?

Proč daruji svůj den neziskovkám?
Protože mi to dává smysl a taky mě to baví. Roli neziskovek ve společnosti vnímám jako důležitou. Sama jsem jednu skoro 7 let vedla, takže to prostředí znám a vím, s jakými problémy se řada z nich musí potýkat. Taky mi přijde, že neziskovky se profesionalizují a zkušenosti ze „ziskového“ sektoru jim v tom mohou pomoci. Taky ráda potkávám zajímavé lidi, kterých je kolem neziskovek vždycky dost. Takže už se moc těším!

Co o workshopu Magdaleny Čevelové říkají účastníci?
[hr]

Tomáš JindříšekONLINE MARKETING (13. duben 2016)
TOMÁŠ JINDŘÍŠEK
Anotace workshopu:

  • Psychologie lidí online, co mohou přinést digitální kanály, co vše existuje, web jako základní pilíř komunikace.
  • Reklama, sociální sítě, online fundrising, crowfunding, práce s komunitou a další možnosti. Interaktivní práce ve skupinách, zpětná vazba na stávající projekty účastníků.
  • Interaktivní práce ve skupinách, zpětná vazba na stávající projekty účastníků, nápady účastníků, které by se dali zrealizovat, případně téma eshopů (třeba pro chráněné dílny atd.)

Proč daruji svůj den neziskovkám?
„Roky řídím firmu a snažím se pomáhat neziskovému sektoru. Například jsem spoluvymyslel projekt Darujsprávně.cz.
Un Dia … Daruji jeden den je pro mě platforma, kde se pokouším předat své znalosti a zkušenosti a zároveň jich od skvělých účastníků mnohem více obdržím. Takže proto :) „

Co o workshopu Tomáše Jindříška říkají účastníci?
[hr]

3. setkání 10. a 11. květen 2016
INDIVIDUÁLNÍ a FIREMNÍ FUNDRAISING (10. květen 2016)
TOMÁŠ MORAVEC, fundraiser, sociální terapeut, Aberia Poff, a.s., Norsko

Tomáš Moravec Individuální a firemní fundraising
Anotace worskhopu:

  • Řekněte mi reálnou životní situaci, která nemůže být využita pro fundraising a já vám ukážu, že může!
  • Existují banky, které fungují jako neziskovky a jejich marketéři jsou vlastně fundraiseři. Existují neziskovky, které dělají byznys a jejich fundraiseři dělají ryzí marketing. O co vlastně jde?
  • Peníze, nepeníze, zisk nezisk. Každý chceme dělat co umíme , co má smysl a co nás baví a současně uživit sebe a rodinu. Na čem a na kom závisí úspěch takového odvážného projektu? Jak moc nás naše biografie předurčuje či omezuje ve FR?
  • Kdo a kde jsou Major Donors? Co stojí za jejich získáním? Podělíme se o příběhy a najdeme společného jmenovatele? Společně ve skupinách hledáme MD a cesty k jejich získání. Co chceme zvládnout sami a kde pomůže spolupráce? Jak se stavíme ke konkurenci?

Proč daruji svůj den neziskovkám?
„Taková příležitost se prostě neodmítá. radost3.0 znám jako účastník, jako technická podpora a nyní mám možnost ji poznat jako dobrovolník. Těším se.“

Co o workshopu Tomáše Moravce říkají účastníci?

JAK ZAJISTIT TRVALE UDRŽITELNÉ FINANCOVÁNÍ ORGANIZACE?(11. květen 2016)
IVAN MAREŠ 

Ivan Mareš

Anotace workshopu
“ Pokud očekáváte, že vám na našem setkání předám návod, jak zajistit trvalý dostatek peněz na vaši činnost, tak vás zklamu. Já ho nemám. Ale určitě se o to společně pokusíme. Začneme však tím, že si ujasníme na co, kdy a kolik peněz budete potřebovat. A pak se podíváme, kde by se daly najít.“

  • Hledání cesty, jak nastavit trvale udržitelný způsob financování organizace, nebo alespoň její části.
  • Práce s účastníky před workshopem na jejich konkrétní zakázce. Konzultace i po skončení workshopu.

Proč daruji svůj den neziskovkám?
Měl jsem to štěstí naučit se za posledních 20 let hodně věcí. Napadlo mě podělit se alespoň o některé z nich s těmi, kteří tu možnost neměli a kterým by mohly by být užitečné při jejich práci pro jiné …

Co o podobném workshopu Ivana Mareše říkají bývalí účastníci?

[hr]

4. setkání 31.5. a 1.6. 2016
JAK NEJLÉPE VYUŽÍT WEB A JAK BY MĚL IDEÁLNĚ FUNGOVAT?
MARTIN HOFFMANNMartin Hoffmann

Jak přemýšlet o webu a jak ho správně využít? (31. květen 2016)
Anotace workshopu:

  • Opět cíle a poslání organizace. Musí být vidět na první pohled!
  • Jak nám pomůže obsahová strategie a informační architektura.
  • Uživatelské testování, evaluace a analytika.
  • Jaké jsou potřeby uživatelů mého webu. Dostávají skutečně to, co potřebují?
  • Konkurence versus inspirace.
  • Proč má i manažer a šéf organizace vědět, jak funguje SEO, jaká má být grafika a jak web dobře postavit?

Proč daruji svůj den neziskovkám?
„Baví mě učit. Baví mě hledat jednoduchost ve složitosti. A taky rád dělám věci, které dávají smysl. Osm let jsem se jako konzultant internetového marketingu snažil pomáhat klientům a učit svoje kolegy, jak mají o své práci přemýšlet. Zjistil jsem, že to nejdůležitější je uchovat si zdravý rozum, i když toho hodně víte nebo v situacích, kdy vám teče do bot.“
Co o workshopu Martina Hoffmanna říkají účastníci?

[hr]
MARTIN KOPTA

Mapování a návrh uživatelského prožitku (1. červen 2016)
Anotace workshopu:

  • Persony a uživatelský scénář: persony vám pomohou ujasnit si s realizačním týmem potřeby uživatelů a scénáře zafungují jako funkční specifikace, kterou zvládnete dát dohromady sami a návrháři i programátoři ji pochopí.
  • Design studio: design studio je oblíbenou metodou spolutvorby v agilním vývoji. Pomáhá vyjasnit si očekávání mezi zadavatelem a realizačním týmem.
  • Tvorba prototypu: ukážeme si, jak pomocí běžných kancelářských nástrojů vyrobit prototyp, na kterém je možné otestovat směřování projektu.
  • Uživatelské testování: ověřování návrhu není raketová věda, nemusí stát statisíce a trvat týdny

Proč daruji svůj den neziskovkám?

„Čistě sobecky? Myslím, že naopak lidé z neziskovek darují jeden den mně. Rád měním úhel pohledu. Dílny Un Día jsou skvělé prostředí, kde se můžu na svou profesi podívat očima lidí, se kterými bych se při zakázkách a na kontraktech nesetkal. A přitom si můžu zachovat tvář, být odborníkem z praxe, který se dělí o praktické postupy a uplatňuje nadhled a odstup při společném řešení problémů.

Byl jsem u prvních dílen Un Día a dodnes jsem s některými účastníky v kontaktu. Dělá mi radost vidět, kam se za těch několik let pohnuli.“

Co o workshopu Martina Kopty říkají účastníci?
[hr]

Bonusový jednodenní workshop pro zájemce. Praha, červen 2016. Vzhledem k tomu, že o tento workshop je velký zájem, otvíráme jej i pro účastníky, kteří se nehlásí na celé jarní kolo vzdělávacího programu Un Dia … Daruji jeden den. Tito účastníci nech se ozvou na mail organizace a domluví se na zaplacení účastnického poplatku 880 Kč/den. Účastníci z jarního kola Un Dia … Daruji jeden den mají tento workshop jako bonus ZDARMA.
PAVEL MINÁŘ
ZKROŤTE GOOGLE APPS
Anotace workshopu:

  • Používáte Google Apps (Gmail, Kontakty, Google Dokumenty a Disk, Google Kalendář, Hangouts) a rádi byste využili všech možností, které vám tento systém nabízí? Dozvíte se např. jak si nastavit Gmail, abyste se nezbláznili, pokud vám chodí hodně pošty. Ukáži vám, jak s manželkou používáme sdílený kalendář a jak mě Ivana objednává na kontroly k zubaři (sám bych to neudělal, protože se zubaře bojím). Předvedu vám, jak spolupracujeme s mým účetním pomocí Google Dokumentů (účetnictví se bojím snad ještě více než zubaře).
  • Google Apps – co to je cloud, bezpečnost, rozdíl mezi Gmail a Google Apps účtem, Google Apps pro neziskové organizace, vyhledávání v cloudu
  • Google Disk a Dokumenty – sdílené úložiště, spolupráce v teamu
  • Hangouts – instantní zprávy, videohovory, webináře
  • Google Kalendář – můj kalendář, kalendáře událostí, sdílení kalendářů s kolegy a na webu, pozvánky
  • Gmail – konverzační režim, práce se štítky, filtry a důležitá pošta, automatické třídění pošty, prioritní pošta, zero inbox

Proč DARUJI svůj den neziskovkám?
„Jejda! Opravdu musíme začínat tou nejtěžší otázkou? I když odpověď je vlastně jednoduchá:
A proč ne? Dobré věci je třeba podpořit.
Mám v životě obrovské štěstí, spousta věcí mi jen tak spadla do klína, když mi bylo nejvíce ouvej, vše se naráz v dobré obrátilo, mám dvě ruce, dvě nohy, jednu hlavu (i když trochu praštěnou), …. Přišel čas, pomoci druhým.“[hr]


Workshopy Un Dia … Daruji jeden den probíhají na Mlýně Brejlov, kde je příjemná atmosféra, skvělá kuchyně a klidné pracovní prostředí. Workshopy jsou pracovní a účastníci si odnesou konkrétní výstupy, které mohou použít hned v praxi. Jsou určeny především pro vedení a manažery neziskových a příspěvkových organizací. Workshopy vedou dobrovolníci/odborníci z byznysu, kteří darují svůj čas, znalosti a zkušenosti kolegům z neziskovek. Pro účastníky jsou workshopy za dotovanou cenu 7040 Kč (880 Kč/den) včetně ubytování, stravy a coffee breaků.

Realizujeme nezávislé a výjimečné vzdělávání. Proč? Protože workshopy vedou skuteční odborníci z praxe. I pro ně je vedení workshopu neobyčejná příležitost setkat se s lidmi z neziskových organizací a na workshopy se proto poctivě připravují.

NOVĚ: Tři volná místa pro účastníky z komerčních firem za mírně zvýšenou cenu 9600 Kč/všechny čtyři workshopy. Do přihlášky napište jméno firmy. Pouze účastníci z komerčních firem se mohou přihlásit na jednotlivé dny. Cena jednoho dne je 1200 Kč.