Petra Kopecká

[big]
Petra vede workshop PR, Mediální trénink a rétorická cvičení. Daruje svůj den, znalosti a energii kolegům z nezisku. Děkujeme!
[/big]
[profilovka]

[—]

Vnímám projekt radost 3.0 jako super příležitost k odhlédnutí od svých problémů a vzájemnému předání pozitivní energie.

[/profilovka]

Proč vedu workshopy pro neziskovky a daruji tak svůj den, znalosti a zkušenosti?

„Protože jsem zvědavá. Jsem zvědavá na lidi, kteří se věnují projektům, jenž mnohdy stojí na okraji zájmu naší společnosti. Kteří obětují svůj čas, znalosti i fyzickou sílu pro dobrou věc. A jsem zvědavá na to, jak moc odlišné nebo podobné jsou naše světy. Já podnikám. Již pátým rokem si sháním klienty a „prodávám“ vše, co jsem se za 17 let své kariéry naučila. Někdy je to drsné, ale mé oblíbené motto „Co tě nezabije, to tě posílí“ mi pomáhá překonávat i krušnější chvilky. Myslím, že v oblasti neziskovek je to stejné. Každodenní boj o pochopení a podporu, ať již finanční nebo jinou, vás jistě mnohdy unaví a někdy je těžké najít morální sílu jít dál. Proto vnímám projekt radost 3.0 jako super příležitost k odhlédnutí od svých problémů a vzájemnému předání pozitivní energie.“

Workshop PR, Mediální trénink a rétorická cvičení, jaro 2014, Mlýn Brejlov.

[hr]

„Děkuji Vám Petro za užitečně strávený čas. Líbil se mi váš klidný projev a milý úsměv. Povedlo se vám myslím vytvořit dobrou atmosféru, která ale nebyla zbytečně rozevlátá, ani nudně profesionální. Přišlo mi to tak akorát, i s ohledem na dané téma. Bylo cítit, že víte o čem mluvíte a že máte jasno v tom, proč nám to říkáte, včetně pořadí myšlenek. To se každému nepodaří. Dobré byly příklady s novinami i cvičení před obědem. Bylo super, že jste měla postřehy pro každého z nás a předpokládám, že odpoledne si to účastníci užili ještě ve větší míře. Trochu si to umím představit, protože natáčení na kameru a zpětnou vazbu s její pomocí u nás používáme při natáčení videí a práci s lektory. K obsahu mne napadá, že by ho mohla vylepšit sem tam nějaká historka z praxe; něco, co by nám přiblížilo to či ono pravidlo nebo kus nějakého procesu z toho, co jste zažila, viděla. Ale dobré je, že mne to napadá až zpětně, při workshopu mi to nijak zvlášť nechybělo.“
Zdeněk Klouda, Attavena

„Velmi užitečný trénink do praxe. Prezentace udržovala linii, vše bylo jasně a věcně vysvětleno. Získala jsem spousta tipů, rad a nácviků do praxe.“

Hana Kalábová, DOBROTETY

 

Anotace workshopu
Řekneme si co je PR a k čemu je dobré. Jelikož je PR velmi široká oblast, vybrala jsem záměrně pouze jeden typ aktivit, a tou je komunikace s médii. Média jsou v dnešní době nepostradatelná a o kom se nepíše, jako by nebyl. Samozřejmě jde také o to, jak se o něm píše a kde se o něm píše. Ráda se s vámi podělím o své znalosti mediálního trhu. Řekneme si, jak fungují média i novináři. Odhalíme zákulisí redakční práce a společně nacvičíme možné reakce na běžné, ale i záludné otázky novinářů. Naučím vás najít zajímavé téma a správně napsat tiskovou zprávu. No a nakonec to nejlepší, zaměříme se na vaší image a správnou mluvu, která je při komunikaci (nejen s médii) jednou z klíčových věcí.

  • Teoretické rozehřátí, Úvod do tématu PR, Jak fungují média a pracují novináři
  • Základní komunikační pravidla
  • Malé praktické rozcvičení
  • Jak vytvořit správné materiály
  • Jak zvládat vystoupení v médiích
  • Lektorovo volné odpoledne aneb teď je to na vás…
  • Rétorika a image
  • Řešení a nácvik konkrétních situací s vyhodnocením